Jul 13, 2011

luahan hati

DiKaRaNg oLeH Zati JaM Malaysia 1:33 AM
assalamualaikum readers tercayang


kadang kadang rase life ni sgt complicated
kadang kadang rase life sgt fun
penuh dengan cabaran
bermain dengan emosi
dikelilingi orang orang yg penting lam hidup
hmmmm
sgt indah bukan?

igt lagi time diploma
ade salah sorang member saya kate
"zati,aku tau nape ang xmo kapel?"
saya tanye kenapa?
die kate
"sbb ang da bahagia dgn life ang..ang ade parent n abg yg cukup cukup amik berat kat ang"
saya tersenyum

alhamdulillah
bertuahnya saya hidup dgn dikelilingi insan insan tersayang
ya
mmg saya bahagia dgn mereka
segala keinginan saya mereka cuba penuhi
alhamdulillah skli lagi

tu antara salah satu sebab kenapa saya xkapel
sebab lain?

saya da berjanji pada parent saya
belajar dulu,bercinta kemudian
mereka takot saya lalai
saya faham

tpi mcm da jadi trend skrg ni kan bercinta time belajar
ramai yg tnye saya
xmo kapel ke zati?
xrase nak kapel ke?
macam macam soalan keluar
saya tersenyum lagi

jawapan mereka ade pada saya
bukan xmo kapel
tapi saya sendiri takot tgk pengalaman kwn kwn saya kapel
ade yg bahagia
ade yg derita
yg derita tu laa buatkan saya takot
berfikir pjg utk kapel

mmg laa adat dalam hubungan ade pahit manis
tapi bgi saya
saya mau mencari teman hidup untuk selamanya
bukan untuk setaon dua

xsunyi ke xde kapel?
satu lagi persoalan singgah
jawapan saya kadang kadang rase sunyi bila kwn kwn lain dengan kapel masing masing
tapi hidup saya xkan rase sunyi kalo saya ade matlamat saya tersendiri

memilih sgt kot..
kata kata itu muncul lagi
haha
saya hanya mampu gelak
siapala saya untuk memilih
rupa paras pon xde
lagikan pula harta benda

xtry cari pkwe ke?
ade lagi soalan
kali ni jwpan saya hanya satu
saya xmo jadi perigi cari timba
:)

saya percaya pada ketentuan ALLAH
DIA yg mengaturkan segalanya
DIA menentukan yg terbaik untuk setiap hambanya
kalo kite kapel selama mana sekalipon
kalo da tertulis bukan jodoh kita,tetap bukan
kita xboleh menidakkannya

saya penat menjawab setiap persoalan
kadang kadang nak marah pon ade
tapi cuba untuk pujuk hati supaya bersabar
ALLAH menjadikan setiap org berpasangan
insyaALLAH
ade jodoh saya satu hari nanti
amin

saya sentiasa berdoa untuk itu
semoga dipermudahkan
:)


single xbermakna xbahagia kan?
single xbermakna sunyi kan?

jgn kate kamu xbahagia sekiranya kamu masih boleh merasai segala nikmat dunia
jgn kate kamu sunyi bila kamu masih punya keluarga dan kawan kawan
:)


bye

4 oRg RaJiN MeNaiP:

Anonymous said...

zati..wani ni...btol zati.... dont worry....xkapel skrg xmakna kita akan keseorangan smpai bila2...insyaAllah...Allah dah jodohkn yg terbaik utk kita... amin... miss u...

ChEnTa HaTi ZaTi said...

Betol2..
jodoh rahsia ALLAH..
kita xtau pon sape jodoh kite..
insyaALLAH...
thanx wani..
miss u too :)

soe hawani said...

ehem2... jum kappel!

haha... chillex la... ramai lagi yg xpenah kappel.. kite leh geng due cik zati.. hehe..

ChEnTa HaTi ZaTi said...

Soe:Zati chill aje..cuma sometimes sakit telinga ngan persoalan org..hehe
yeah..
kite geng single kan..:P

 

tekantekankeyboard Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review